Olifantenproject - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu Olifantenproject - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu

Olifantenproject

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

06 Mei 2012 | Thailand, Singburi

Wat zit ik toch in een andere wereld! Jullie vieren druk Koninginnedag en ik zit tussen de olifanten! Na een lange reis tussen 6 giechelende vrouwelijke lichamen, kom ik dan eindelijk aan op de plaats van bestemming: rietjes hutjes, gelegen tussen een aantal mooie bergen. Het landschap is hier echt ontzettend mooi, maar om eerlijk te zijn merk ik er na een poosje in Thailand wel iets minder van. Ons huisje is erg primitief, maar dat heeft ook wel wat! Dan gaan we ook nog snel even bij de olifanten langs, onze maatjes van deze week :)
WAT ZIJN ZE GROOT! De rest van de groep wil liever eerst nog niet op een olifant zitten, maar als Kirsten en ik er dapper en verheugd (en met enige moeite) erop klauteren, wil iedereen toch wel graag een rondje.

Na een nacht vol vreemde geluiden en jeukende beestjes gaan we weer op weg. De olifanten lopen in het bos en moeten weer terug naar het kamp. Kir en ik willen dit keer graag alleen op een olifant. En zoals het echte bofkontjes vergaat, mogen we onze derrière op de twee grootste mannetjes nestelen. JEEEE, wat is het HOOOOG! Stiekem ben ik wel een beetje bang om eraf te vallen, ik heb de snelste olifant en hij zet de sokken er flink in! Ik kan me maar nauwelijks vasthouden als hij weer eens met een rotgang door een greppel schommelt. Gelukkig kan ik, met een beetje hulp van een begeleider, mezelf in leven houden. Ook al is het totaal anders, die paar paardrijlessen hebben me wel geholpen! In de middag afgekoeld bij een waterval. Ennnn, de sensatie van de eeuw: kokosijs! Gigantisch lekker, terwijl ik normaal niet zo van kokos houd.. Eerst al die vis, nu die kokos. Is er iets mis met me?

Woensdag.
Het enige nadeel van op olifanten rijden (behalve dan de angst om eraf te vallen en dat het soms doodeng is), is dat je er best wel vies van wordt. Eigenlijk is dat ook niet erg, want na de dagelijkse douche van de olifanten ben je zelf ook zo goed als schoon. En na het voeren en verzorgen kan je altijd nog een heerlijke échte douche nemen in het hotel. Ook gaan we vandaag naar een waterval. En wonder boven wonder hebben we onze fantastische gidsen zo ver gekregen om naar een hele grote shopping mall te gaan! En als kers op de slagroomtaart ook nog naar de night market! Kirsten en ik hebben na vandaag een onmogelijke belofte aan elkaar gedaan: geen kleding meer kopen!

Donderdag.
Olifanten eten veel. Olifanten eten ontzettend veel. GI-GAN-TISCH. Vandaag gaan we op reis om eten te halen: ananassen! Na de rit komen we aan op een ananassenveld. De mannen snijden de planten af en wij gooien ze in de wagen. En tussen de arbeid door: verse ananas! Ongelofelijk lekker! En dan, hoogtepuntje van de week, misschien wel van de hele reis: ZWEMMEN MET EEN OLIFANT! Aaaaaaaaaahhhhhhh!! Ik kan eigenlijk niet goed omschrijven hoe leuk het is. Het is echt een ervaring om nooit meer te vergeten! Kir en ik willen niet van de olifant af in het vieze water, dus we klampen ons met man en macht aan de begeleider en olifant vast. Het voelt een beetje als een grote rodeostier. De paniek slaat pas echt toe als ons grote grijze monster besluit om een kijkje onder water te nemen! Volgens mij heeft Kirsten nog nooit zo hard gegild! In de middag voelde Kir zich ziek, dus zijn we samen naar het hotel gegaan.

Vrijdag.
Nadat ik de zoveelste kikker uit onze wc-pot heb weggejaagd, is mijn laatste dagje hier alweer begonnen. We nemen afscheid van onze grote vrienden. Nog een laatste ritje op de big boy en dan is het over. Jammer. En we beginnen weer aan de reis terug.
In Kirstens verslag staat iets over zwemmen met engelse mensen. Waar het in feite op neer kwam: met zijn 2 alleen in een zwembad terwijl de regen met bakken uit de lucht valt. Hoera, het regenseizoen is begonnen..

Vandaag gaan we naar Bangkok. Nog niet alles is geregeld voor aankomende week, maar dat komt vast wel goed. Ik verlaat mijn huisje hier met een dubbel gevoel. Aan de ene kant is het leuk om weer nieuwe dingen te doen, aan de andere kant heb ik hier ook een super tijd gehad. Ach, eerst nog maar een oliemassage van een uur en dan kan ik er weer helemaal tegenaan!

  • 06 Mei 2012 - 07:44

    Sjors:

    Hester wat mooi, die belevenis op de rug van een olifant! Dat is ervaren dat je leeft!
    Ik begin inmiddels zelf te snappen dat als je je angst overwinnen durft het leven vaak ook lijkt op een ritje op de rug van een olifant. Doodeng vanaf die hoogte, maar geweldig SPANNEND

    En, verse annanas van het veld kunnen eten, dáár maak je mij echt jaloers mee!

  • 06 Mei 2012 - 07:58

    Narda:

    Hester, wat maak je mooie en leuke dingen mee! Geniet ervan!

    X

  • 06 Mei 2012 - 12:10

    Siebren:

    Ik ben erg jaloers op jullie met je olifantenavonturen!
    Olifanten zijn namelijk mijn lievelingsdieren.
    Hier op de studeerkamer staan tientallen olifantjes van redelijk groot tot miniscuul.
    Maar er gaat natuurlijk niets boven echte exemplaren.
    Take care!

    hg,
    Siebren

  • 06 Mei 2012 - 18:48

    Rosalie:

    He meid!

    Weer super leuk om je verslag te lezen.
    Heb je ook een adres straks waar ik een kaartje naar kan sturen?
    Heel veel succes om te wennen op je nieuwe plekje;)

    Kus

  • 07 Mei 2012 - 11:52

    Hester :

    @ Sjors, ik wil je jaloezie niet erger maken, maar ik moet echte zeggen dat verse ananas zoooo ontzettend veel lekkerder is dan die wij kopen in Nederland. Als ik een paar voor je bewaar, kom je dan hierheen?

    @ Rosalie, nee helaas geen vast adres.. Tegen de tijd dat kaartjes aankomen, ben ik allang weer ergens anders!

  • 07 Mei 2012 - 19:13

    Inge:

    Hij komt vast wel....heeft hij vast wel voor een ananas over!

  • 09 Mei 2012 - 20:03

    Sjors:

    Nou, voor annanas alleen nog net niet, maar in combinatie met een rugmassage is het wel heel erg aantrekkelijk om daar een vliegreisje voor over te hebben. Maar ja, die massage,.. in het huis van de zendelingen waar jullie nu wonen, dat gaat volgens mij problemen opleveren....

  • 11 Mei 2012 - 11:37

    Hester :

    Gelukkig hebben Kirsten en ik in onze eendagscursus de rug behandeld :)

  • 12 Mei 2012 - 16:40

    Oma Willy:

    Hester wat schrijf je leuk, zo blijven we al lachend op de hoogte! Geniet van deze tijd en we kijken alweer uit naar je volgende stukje, liefs opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

Home sweet home

18 Juni 2012

Lesgeven in Chiang Mai

11 Juni 2012

Hilltribe

27 Mei 2012

Strandweek

26 Mei 2012

Bangkok Women Really Are Felows
Hester

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 25402

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 15 Augustus 2016

Azië

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Zuid-Amerika

13 April 2012 - 19 Juni 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: