Levensgevaarlijk - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu Levensgevaarlijk - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu

Levensgevaarlijk

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

19 April 2012 | Thailand, Singburi

Ik heb mijn leven gewaagd. Voor jullie. Twee keer. This maar dat je het weet.
Het is een uurtje of wat in de avond. Ik ben rustig op weg naar het internetcafé verderop in onze straat. Mijn plan is een paar foto’s op mijn blogje te zetten voor jullie!
Loop ik daar dus, zielsalleen in het donker, over de totaal verlaten straat.
En daar stonden ze! Plotseling. Recht voor me. Midden op de straat. Er is geen weg meer terug. Ik moest en zou voor jullie de foto’s uploaden, dus daar ging ik. Dapper, als een held op sokken en met zweet tussen de bilnaad. Twee paar glimogen kijken me recht aan: ZWERFHONDEN! Grommend en wel, iieeehh! Als ik schuifelend voetje voor voetje langs de monsters te lopen, grommen ze maar gelukkig doen ze niets! Veilig weet ik het café te bereiken. IK LEEF NOG!

Dinsdag.
Vandaag wordt het een druk dagje, maar ik heb er zin in! We gaan naar Ayutthaya. Een eindje reizen, maar zeker de moeite waard! Eerst bezoeken we een tempel die inmiddels een ruïne is geworden. En dan: OLIFANTEN! Jeeeej! Beschilderd en wel. Je kan ze aaien en voeren, maar let op: ontwijk de slurf! Een moment let ik niet op. Stom. Been onder het olifantensnotslijm.

Dan nog een tempel. Deze is door de koning zelf laten bouwen. Ik heb nog nooit zoveel tempels in 1 week gezien! Gelukkig verveeld het totaal niet, elke tempel heeft weer iets unieks en bijzonders. Na de tempel gaan we naar de floating market. Echt ontzettend leuk: overal water, aangekleedde lammetjes die je de fles kunt geven, verschillende shows en olifanten. We zijn zelfs opgetild met zijn slurf!!! Hoogtepuntje van de dag!

Woensdag.
Sa-wad-dee ka! Sai-bai-dee-mai ka?
Ja ja, vandaag taalles! Nu ken ik de basis een klein beetje. Heel belangrijk: ik kan nu vragen waar het toilet is haha!

Dan staat kookles op het menu. Lekker onze eigen lunch gemaakt: noodles (dit keer wél lekker) met ei en groente. In de middag ben ik niet naar het zwembad geweest. Heerlijk geslapen.

Als avondeten gaan we barbecueën in de buurt. Gezellig! Zo lief, de mensen blijven ons maar bedienen. Wil je kip? Wil je ijs? Je glas is nog niet eens leeg en er staat alweer een nieuwe voordat je ook maar even met je ogen kan knipperen. Ze zijn echt aardig.
Als we weer aan de reis terug willen beginnen, worden we achtervolgd. Alle kindjes rennen achter ons aan om ons uit te zwaaien! So cute!

Met een glimlach sluit ik mijn dag af.

Namasté

  • 19 April 2012 - 05:51

    Sjors:

    Cool, ik zie op één van de nieuwe foto's dat je inmiddels ook al contacten hebt met leden van de plaatselijke HeavenAngels ScooterGang. !

  • 19 April 2012 - 11:26

    Rosalie:

    He meid!
    Super leuk om je verslagen te lezen! Zo te horen heb je het druk, warm en heb je het naar je zin:)
    Is er eigenlijk een groot tijdsverschil met Nederland? Vroeg ik me even af...
    Ik ben heel benieuwd naar je volgende verslag. Je schrijft leuk, mijn complimenten!
    Heb je ook een adres in Thailand? Meid geniet van je tijd daar en have fun. Hebben ze daar ook iets met Koninginnedag?
    Dikke kus uit Groningen

  • 19 April 2012 - 13:58

    Narda:

    Hi Hes,

    Wat maak je veel mee! Geniet ervan!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

Home sweet home

18 Juni 2012

Lesgeven in Chiang Mai

11 Juni 2012

Hilltribe

27 Mei 2012

Strandweek

26 Mei 2012

Bangkok Women Really Are Felows
Hester

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 25391

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 15 Augustus 2016

Azië

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Zuid-Amerika

13 April 2012 - 19 Juni 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: