Bangkok Women Really Are Felows - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu Bangkok Women Really Are Felows - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu

Bangkok Women Really Are Felows

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

26 Mei 2012 | Thailand, Koh Tao

Deze zin moet ik onthouden. Het is één van de belangrijkste dingen die ik leer deze week. Elke letter staat voor iets. (ik zal geen details geven) Want ja, deze week LEER IK DUIKEN! Ik krijg een opleiding tot Open Water Diver. Hoe cool is dat?

Als jullie nu denken: ‘Oh die Hester is lekker op vakantie en hoeft helemaal niets te doen’, FOUT. Ik moet ook huiswerk maken! Bij een duikcursus komt ook een heleboel leerwerk bij kijken. Kir en ik krijgen allebei een dik boek, die we helemaal moeten doornemen. Gelukkig is de stof heel makkelijk en leer je gaandeweg van alles. Elke ochtend hebben we school en in de middag springen we het water in!

Als we in de ochtend op dinsdag op Koh Tao aankomen, krijgen we de sleutel van ons huisje. We hebben de tijd om het eiland te verkennen en een beetje te zwemmen. In de middag is de introductieles. Het eiland is zo ontzettend mooi! Het lijkt eigenlijk wel op van die foto’s die langskomen als je verveeld in een tijdschrift bladert. Zo’n perfect sprookjes-wit-zand-strand met helderblauw water en palmbomen, waar alleen maar leuke en aardige mensen zijn. (want wie kan er nou chagrijnig zijn op zo’n perfecte plek?) HEEEEEEEEEEERLIJK. Ik heb altijd al naar zo’n foto uit een tijdschrift willen reizen. En nu ben ik er!

Woensdag.
Jeugdsentiment. Ik zit weer op school. Dit keer maar 2 uurtjes. En wat een leuke instructeur! Het ene grapje na het andere floept zijn mond uit. Het is als een waterval, op de meest onverwachte momenten. Natuurlijk is de les wel in Engels, maar eigenlijk merk ik er nauwelijks iets van. En dan, in de middag: Tatadataaaaaaaa. DE EERSTE DUIKLES! In het zwembad. Om echt te leren duiken moeten we allerlei oefeningen doen. Zonder masker duiken, handelingen als je geen adem hebt (buddy-breathing) en natuurlijk het belangrijkste: hoe je luchtkringen kan maken met je mond. En ja, daar zit een hele techniek achter hoor :)
In de avond maken we nog even een mooie strandwandeling. Overal zijn barretjes. Het leuke hier is dat de barretjes op palen pal aan het water staan. Een paar meter strand en daar is de zee! Er is niets mooiers om dan een drankje te drinken, de wind door je haren te voelen en het kabbelen van de zee op de achtergrond. Ik wil hier nooit meer weg.

Donderdag.
Na de les is Team Holland er klaar voor: de eerste duik in de zee! Dit keer gaan we 6 meter diep. Als ik om me heen kijk, zie ik overal blauw. Een heleboel mooie vissen zwemmen langs en onder mij door. Samen met mijn ‘buddy’ kijk ik mijn ogen uit. Je buddy is iemand die bij je in de buurt blijft, voor het geval er iets gebeurt. (geen zuurstof oid) In mijn geval is dat natuurlijk Kirsten. Het is heel raar om onder water te ademen. Het is een totaal andere wereld dan boven water. De vissen zijn totaal niet schuw, ik kan ze gewoon aanraken!

Vrijdag.
Heerlijk, uitslapen! Vandaag is er geen les. In de middag gaan we 2x duiken. Dit keer 12 meter diep! Het duiken is zo ontzettend leuk, Kirsten en ik kijken er de hele dag naar uit. Aan het begin vond Kirsten het allemaal wel een beetje eng, maar na een paar keer duiken gaat het super goed. Ze heeft dan natuurlijk ook the best buddy die er maar is :)
Onze groep bestaat uit 7 mensen. Kir en ik, (beter bekend als ‘Team Holland’) 4 Duitsers en een Amerikaan. En dan nog 3 instructeurs. We boffen echt met onze groep en het is ook echt gezellig. We gaan elke keer met een grote boot naar de duikplek. Het beste van de boot: onbeperkt koekjes eten!
Zaterdag.
Gaaaaaap, vroeg uit de veren vandaag. Om 7 uur staan we gepakt en wel helemaal klaar voor de laatste dag. Ons huisje enigszins schoongemaakt en alle bagage al vervoerd naar een ander adres. Om er dan achter te komen dat dat allemaal voor niets is, omdat we nog een nacht mogen blijven! Dat betekent dat we alle spullen weer terug moeten sjouwen..
En dan is het zover. De laatste 2 duiken. We gaan tot 18 meter! En dan is er nog iets extra’s vandaag: we worden gefilmd! Volgens onze instructeur zijn we THE FAVOURITE GROUP en heel goed, daarom worden we gefilmd. Eigenlijk wordt elke groep op de laatste dag gefilmd, maar dat klinkt stukken minder leuk toch? Belangrijkste regel van vandaag: look cool! In de middag moet ik een examen schrijven en dan is het zover: ik ben een OPEN WATER DIVER! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!

Natuurlijk moet dit gevierd worden! De titel van deze blog is ook een hint voor de manier waarop. Kirsten en ik gaan namelijk naar de ladyboy-show! Er zijn hier heel veel mannen die zich voordoen als vrouw. Of zich helemaal laten verbouwen. Thailand staat bekend om de ladyboys. Een echte show kunnen we dus niet missen! En we worden zeker niet teleurgesteld: Jeeee, wat kunnen die ‘ladys’ dansen! Ik betrap mezelf erop dat mijn mond ervan openstaat.
Na de fantastische show proberen we de nieuw opgedane kennis nog even uit in de leukste bar van het eiland.

Zonder twijfel was dit de leukste week hier in Thailand.

  • 26 Mei 2012 - 14:34

    Narda:

    Hester, wat leuk! En wat klinkt het mooi om daar te zijn! Geniet van je reis! Ik ga straks even op het doodnormale, maar wel erg fijne strand van Nedeland liggen :D

    X Narda

  • 27 Mei 2012 - 09:53

    Frederike:

    Hahaha, die ladyboys ook. Geniaal! Klinkt allemaal ontzettend goed man, geniet!

  • 28 Mei 2012 - 13:48

    Rosalie:

    Wat klinkt dit allemaal tof Hester!
    Volgens mij is dit een plek waar ik ook eens in mijn leven geweest moet zijn.
    Geniet er nog even van! Grappig van die ladyboys. Wist je dat al voordat je er heen ging?
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

Home sweet home

18 Juni 2012

Lesgeven in Chiang Mai

11 Juni 2012

Hilltribe

27 Mei 2012

Strandweek

26 Mei 2012

Bangkok Women Really Are Felows
Hester

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 25342

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 15 Augustus 2016

Azië

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Zuid-Amerika

13 April 2012 - 19 Juni 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: