Afgelopen dagen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu Afgelopen dagen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hester - WaarBenJij.nu

Afgelopen dagen

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

30 April 2012 | Thailand, Singburi

SORRY! Ik weet het, het is een poos geleden dat ik iets heb geschreven. Omdat ik in de jungle en in Bangkok zat, heb ik nog geen tijd gehad iets te schrijven. Maar ik heb zoveel meegemaakt! Het is ongelooflijk hoeveel je meemaakt in zo’n korte tijd. Eerst zal ik nog even iets vertellen over de introductieweek.

Donderdag.
Vandaag ga ik cultuur snuiven! We gaan naar een historisch museum en horen het één en ander over de cultuur en historie. Het is echt leuk om even een beetje achtergrond informatie te weten te komen! Wisten jullie bijvoorbeeld dat Thailand nooit in zijn geheel veroverd is¬? Tenminste, dat is mij verteld. Thai betekend vrij.
Daarna naar de Royal Temple. Elk jaar komt er een koninklijk persoon op bezoek. Persoonlijk vind ik dit ook de mooiste tempel die ik tot nu toe heb gezien. (en dat zijn er veeeeeeeel)

Vrijdag.
In de truck op weg naar Saraburi en Lopburi. Eerst bezoeken we een tempel en dan: jaaaaaaa! DE MONKEY TEMPLE! Allemaal aapjes die vrij rondlopen daar en boven op je springen. Eigenlijk zoiets als de apenheul, maar dan 100x leuker. Natuurlijk springt er een natte én vieze aap op mij zodat mijn benen en kleren onder de modder zitten.. Boffert die ik ben.

Weekend.
Heerlijk, even geen project. Vandaag een relax dagje. Of nouja, Kir en ik moeten wel een aantal dingen regelen. Na onze ‘moet’ dingen hebben we nog even oerhollands gedaan. Huppa, op de fiets! De omgeving onveilig gemaakt. Zondag naar het zwembad en naar de markt. En dan is het weekend alweer voorbij. Wat gaat het ook snel!

Maandag tot vrijdag.
Jaa, stiekem weten jullie het al: de jungle! Echt een ontzettend leuke ervaring! Slapen in een hangmat, zwemmen bij een waterval, één van de gidsen betrappen die stiekem foto’s van ons maakt in bikini (jaa, serieus!), zwemmen in de rivier, gestoken worden door muggen, Kirsten gestoken door agressieve bijen, veel lopen en klimmen, heel veel wegrennen voor wespen en heel veel vreemde geluiden dag en nacht, maar bovenal heel veel mooie natuur. Kortom: een ervaring om nooit meer te vergeten!
Gelukkig viel ontzettend mee met de enge beesten. Ik, als ontzettende insectenvriend, was daar natuurlijk heel blij mee! Op sommige plaatsen lag olifantenpoep en Kirsten heeft ook 2x een slang gezien. Er zitten olifanten, slangen, tijgers en beren. Maarja, zonder lenzen of bril ben ik hopeloos verloren.

MAAAARRR, we hebben niet alleen in de jungle geslapen! Ook zijn we naar een luxe resort gegaan! Als Kir en ik besluiten de omgeving hier ook maar eens per fiets te verkennen stuiten we op een aantal locals. Ze zwemmen in een diep, ONTZETTEND VIES moddermeertje. Als ze vragen of we bij hun komen zitten komen we erachter dat er niet alleen jongens en mannen (met kleren aan!) in de poel zwemmen. Nee, het zit tjokvol met vissen: iieeeel! De locals kunnen geen woord engels, we verstaan niets van wat ze zeggen maar ze zijn heel erg gastvrij. Meteen wordt er een nog maar net dooie, op-gruwelijke-wijze-van-het-leven-beroofde vis met starende nietsziende ogen in onze handen geduwd. Samen met een glaasje sterke Thaise wiskey. Met gigantisch veel trots kan ik jullie vertellen dat ik de vis gegeten heb!! (echt waar mam) En het was zelfs nog best lekker ook. Maar als Kirsten en ik gilletjes slaken om de spartelende (nog levende) vissen die voor onze ogen worden gemarteld op de gril, worden we keihard uitgelachen.

Weekend.
Dit weekend zijn Kirsten en ik in Bangkok! We komen aan op vrijdag. In de avond eindelijk eens lekker uit. We zijn op een plek waar veel buitenlanders zijn, een gezellige boel. Wat hou ik van Bangkok! Echt een geweldige stad! Van tevoren hadden een aantal mensen verteld dat ze het veel te druk vonden, net een bijenkorf. Helemaal niks van waar. Of nouja wel een beetje, maar voor mij totaal niet storend.

Dan is het zaterdag. Voor het eerst van mijn leven in een tuk-tuk! Het was bizar hoe goedkoop. Echt bizar. We worden de hele stad rondgereden. Van hot naar her. Een paar tempels, the gold mountain waar je uitkijk hebt over de hele stad, naar een reisbureau en naar de dierentuin. En dat voor maar 5 baht! Dat komt neer op zo’n 13 eurocent pp voor 5 uren! We moeten dan wel 3x een dure winkel in voor een paar minuten. Die winkels sponsoren de tuk-tuks. Daarom kan het zo goedkoop. De tuk-tuks zijn ideaal! WANNEER KOMT DIT IN NEDERLAND?

In de dierentuin gaan we naar een show: dansende olifanten en Keniaanse acrobaten. Na de show ontmoeten we de afrikanen en mogen we gratis mee naar hun volgende show! Backstage! Super leuk!! De show is in een poepsjiek hotel. Staan we daar in onze shorts tussen de rijkerds in avondkleding :)

Dan, op zondag: MASSAGE! Voor een paar euro wordt ik een halfuur gemasseerd. Kir en ik twijfelen er over om een massagecursus te volgen! We weten het nog niet helemaal zeker of het doorgaat, maar het is hier natuurlijk wel dé plek om het te leren!

Bij het reisbureau hebben Kir en ik trouwens nog een deel van onze reis geboekt. Hieronder onze huidige planning.
nogwat
30 april – 6 mei: Olifantenproject.
7 mei – 13 mei: Bangkok, misschien massagecursus?
14 mei – 20 mei: Ko Toa, duikersbrevet halen en daarna naar Ko n
21 mei – 27 mei: Black moon party en strand met Irene en Sjoukje
28 mei – 3 juni: Hilltribe
4 juni – 17 juni: Engels lesgeven aan monniken in Chiang Mai
19 juni: Vliegreis terug

De planning is nog niet vast, maar ik dacht ik hou jullie even op de hoogte. Ik hoop voor jullie op een beetje lekker weer daar in Nederland! En als je de verhalen van Kirsten wil lezen, kijk dan op: andringakirsten.waarbenjij.nu

Namasté!

  • 30 April 2012 - 17:31

    Narda:

    Hoi Hester,

    Wat een mooi verslag weer! Ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal doet. Vraag je wel even aan de reisleiders of ze die foto's naar je mailen? ;)

    Heel veel plezier! X

  • 01 Mei 2012 - 16:02

    Sonrisa:

    Hey Hes,

    Super leuk wat je allemaal meemaakt!
    Ik kijk steeds weer of je een nieuw berichtje hebt geplaatst en ik dacht ik laat ook even wat van me horen..
    Sommige dingen komen mij ook we bekend voor zoals die tuk-tuk haha
    We werden er gek van om steeds weer bij een diamantenzaak o.i.d. afgezet te worden.
    Ik stuur je trouwens nog wat foto's van m'n kamer ;)

    Veel plezier nog!!!

  • 02 Mei 2012 - 12:04

    Rosalie:

    He meid!

    Super leuk om zo'n uitgebreid verslag van je te lezen.
    Zo te horen heb je het goed naar je zin;)
    Leuk om om je planning te lezen, ik kon me ook niet meer precies herinneren wat je allemaal zou gaan doen, nu kan ik het leuk zien:)
    Maar je bent nu dus begonnen met het olifantenproject, ben benieuwd naar je nieuwe verhalen.
    Ook ben ik heel benieuwd naar je foto's. Moeten we maar snel een avondje plannen als je terug bent zodat we ik je verhalen kan horen en al je (ongetwijfeld) prachtige foto's kan zien.
    @ massage: ik zeg DOEN! Nog veel plezier en succes met de olifanten.

    Kus

  • 04 Mei 2012 - 19:33

    Sjors:

    OHHH Hester, die massagecursus die MOET doorgaan. Kies maar voor de wildste versie. Die met blote voeten over je rug lopen en zo. Ik wil wel sponsor worden als ik bovenaan op je wachtlijst kom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

Home sweet home

18 Juni 2012

Lesgeven in Chiang Mai

11 Juni 2012

Hilltribe

27 Mei 2012

Strandweek

26 Mei 2012

Bangkok Women Really Are Felows
Hester

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 25346

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 15 Augustus 2016

Azië

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Zuid-Amerika

13 April 2012 - 19 Juni 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: